Forum www.sh10pp.fora.pl Strona Główna www.sh10pp.fora.pl
Forum Stowarzyszenia Historycznego im. 10 Pułku Piechoty
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Fiat 508 łazik-odbudowa.
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.sh10pp.fora.pl Strona Główna -> Nasze działania
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
prezio
Podporucznik
Podporucznik



Dołączył: 03 Lut 2009
Posty: 9225
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 11:20, 04 Lut 2013    Temat postu: Fiat 508 łazik-odbudowa.

Fiat 508 Balilla-baza do odbudowy Fiata "łazika" w Łowiczu.

Historia zatoczyła koło..Fiacik wyjechał z łowckich koszar w 1939 r. i do nich powróci.
Już możemy to napisać…Fiat 508 Balilla (będzie bazą do odbudowy Fiata "łazika") jest w Polsce! Po negocjacjach, szybkiej zbiórce potrzebnej kwoty, wielkiej pomocy Pana Stefana Wiernickiego -za co mu bardzo dziękujemy (udostępnił lawetę) udało się sprowadzić samochód do Łowicza.
Fiata przypadkowo w internecie namierzył członek Stowarzyszenia Bartłomiej Gałaj. Od dłuższego czasu szukał Fiata 508 Balilli na bazie, której w latach 30 powstała polska wersja łazika. Od momentu wypatrzenia do momentu wyjazdu po samochód mineło ok. 30 dni. Szybkość naszych działań była spowodowaną bardzo atrakcyjną ceną, faktem, że stan układu jezdnego był idealny jak na 70-letni samochód oraz innym b.ważnym argumentem. Samochód nie ma tylnej nadbudówki tym samym nie niszczymy dobrego samochodu przy odbudowie „łazika” w wersji wojskowej.
Wyjazd po samochód nastąpił w dniu 01.02.2013.Podróż do Francji nie była lekka. W jedną stronę ok. 1600km.Na miejscu sprzedawca dostał od nas w ramach wzorowej transakcji : gadgety Stowarzyszenia, książkę o przedwojennym Fiacie 508 w języku Polskim( książka zaciekawiło go na tyle ,że zobowiązał się do nauki języka polskiego). Po wspólnych zdjęciach, podpisanych umowach nastąpił czas pożegnania i droga powrotna do Polski.
Warto nadmienić, że nasz łazik sam o własnych siłach wjechał i zjechał z lawety.
Około godz 11: 00 - 03.02.2013 samochód na lawecie wjechał na teren byłych koszar 10 Pułku Piechoty.
Teraz czeka nas poważna odbudowa,…ale najpierw przygotowanie wyceny oraz wykonawcy tak trudnego przedsięwzięcia. Z pomocą merytoryczną procesu dobudowy przybył Pan Jan Tarczyński –wielki pasjonat motoryzacji II RP oraz autor licznych publikacji z tego zakresu (przodek Pana Jana był założycielem Muzeum w Łowiczu). Będziemy Państwa informować o przebiegu prac nad odbudową Fiata 508 „łazika”.

W drodze po samochód...





Podpisanie umowy kupna.



Samochód w Łowiczu


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
prezio
Podporucznik
Podporucznik



Dołączył: 03 Lut 2009
Posty: 9225
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 22:07, 27 Mar 2013    Temat postu:

Milo jest nam poinformować wszystkich sympatyków ,że Fundacja -Było nie minęło objęła patronatem odbudowę Fiata 508 łazika dla dziesiątki.



Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez prezio dnia Śro 22:12, 27 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
prezio
Podporucznik
Podporucznik



Dołączył: 03 Lut 2009
Posty: 9225
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 16:32, 06 Kwi 2013    Temat postu:


Centralne Archiwum Wojskowe obięło patronatem honorowym projekt "Fiat 508 "łazik" dla "dziesiątki".


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
prezio
Podporucznik
Podporucznik



Dołączył: 03 Lut 2009
Posty: 9225
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 17:02, 06 Kwi 2013    Temat postu:



Miło jest nam poinformować ,że firma AGN Polska postanowiła dać wsparcie w zakresie projektu "Fiat 508-łazik dla dziesiątki".


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
prezio
Podporucznik
Podporucznik



Dołączył: 03 Lut 2009
Posty: 9225
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 22:07, 05 Sty 2014    Temat postu:

zakupiony zegar Fiata 508



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
prezio
Podporucznik
Podporucznik



Dołączył: 03 Lut 2009
Posty: 9225
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 22:11, 05 Sty 2014    Temat postu:





Kolejne elementy do odbudowywanego Fiata 508 III/W Łazik.Tym razem pozyskane od prywatnego kolekcjonera światło "stop".
Już niebawem Fiat przejdzie generalne piaskowanie.
Dziękujemy za dotychczasowe wsparcie naszych działań.
Poniżej podaje...my nr.konta dla osób chcących wesprzeć projekt stowarzyszenia,
33 1240 3347 1111 0010 3450 1840
Stowarzyszenie Historyczne im:10 Pułku Piechoty
ul.Podrzeczna 30
99-400 Łowicz
Pragniemy także poinformować naszych sympatyków ,że głównym wykonawcą prac przy Fiacie jest firma 25BodyWork z Łowicza.
Firma 25BodyWork zajmuje się odbudowywaniem zabytkowych aut.
[link widoczny dla zalogowanych]



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
prezio
Podporucznik
Podporucznik



Dołączył: 03 Lut 2009
Posty: 9225
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 22:43, 19 Sty 2014    Temat postu:

Kolejne elementy do odbudowywanego Fiata 508 III/W Łazik. Po dzisiejszej wizycie na Moto Weteran Bazarze, Stowarzyszenie wzbogaciło się o charakterystyczną gałkę drążka zmiany biegów Fiata 508.









Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
prezio
Podporucznik
Podporucznik



Dołączył: 03 Lut 2009
Posty: 9225
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 21:17, 30 Mar 2014    Temat postu:

Wielka aukcja firmy Gerlach na rzecz odbudowy Fiata 508

Z wielką radością pragniemy poinformować naszych sympatyków o kolejnej firmie ,która zgodziła się wesprzeć projekt odbudowy Fiata 508 III Łazik. Przedstawiać tej zacnej marki chyba nie musimy.. Gerlach to brand znany każdemu pasjonatowi okresu II RP i nie tylko…. Cały dochód z licytacji zegarka zostanie przekazany na rzecz odbudowy łazika. Prosimy o nagłośnienie tej zacnej inicjatywy wśród swoich znajomych.
link do aukcji
[link widoczny dla zalogowanych]
opis firmy Gerlach z aukcji:
Jako entuzjastom historii wielką radość sprawiła nam wiadomość o inicjatywie Stowarzyszenia Historycznego im. 10 Pułku Piechoty polegającej na odtworzeniu polskiego przedwojennego samochodu terenowego Polski Fiat 508 III/W Łazik.
Postanowiliśmy wesprzeć tę inicjatywę i zaprosić do tego wszystkich entuzjastów historii polskiej techniki. Przekazujemy zegarek OTAGO (wersja żółta) jako cegiełkę na wsparcie odbudowy Łazika.
Licytacja zaczyna się od 1 zł (cena zegarka w "normalnej" sprzedaży to 1219 zł). Wylicytowana kwota zostanie przekazana
Stowarzyszeniu Historycznemu im. 10 Pułku Piechoty z przeznaczeniem na odbudowę pojazdu.
Więcej o odbudowie pojazdu znajdziecie m.in. na profilu Facebookowym Stowarzyszenia:
[link widoczny dla zalogowanych]

O zegarku:
Projektując go sięgnęliśmy po najlepsze tradycje polskiej marynistyki, aby oddać hołd Josephowi Conradowi. Widoczny na deklu zegarka żaglowiec to OTAGO, jednostka na której Joseph Conrad po raz pierwszy był kapitanem. Doświadczenia z tej pierwszej podróży odnajdziemy między innymi w książce "Smuga cienia", czy "Zwierciadło morza". Jest to więc doskonały prezent dla osób związanych z morzem, żeglarzy i miłośników prozy Conrada.

To ukłon w stronę miłośników sportów wodnych, którzy docenią jego klasyczną linię. Koperta zwana „beczką” wpisuje się idealnie w najnowsze trendy na rynku – jednocześnie pozostając silnie zakorzenioną w historii zegarków przeznaczonych dla nurków.
Doświadczenie i wiedza wyniesione z poprzednich projektów umożliwiły wyprodukowanie serii tych unikalnych i limitowanych niezwykłych zegarków.
Koperta wykonana została z najwyższej jakości stali chirurgicznej gatunku 316L. Jej powierzchnia została poddana starannemu wykończeniu, poprzez polerowane lustrzanie boki koperty, oraz szczotkowanie pozostałych płaszczyzn.
Specjalną uwagę poświęciliśmy wszystkim podzespołom, stąd tez znalazły się w nim takie rozwiązania jak:
- bezel wypełniony masa świecącą, dla wygody użytkownika obracający się dwukierunkowo
- duża zakręcana koronka o średnicy 9 mm, umożliwiająca wygodny i pewny uchwyt nawet w piance do nurkowania.
Zarówno dekiel jak i koronka spełniają wymagania wodoodporność WR200.
Tarczę wykonano w technologii dwuwarstwowej, z nakładanymi indeksami godzinowymi wykonanymi z polerowanego metalu.
Zegarek wyprodukowaliśmy w dwóch wersjach kolorystycznych: pomarańczowej, grafitowej, niebieskiej i żółtej.
Na tej aukcji dostępna jest wersja żółta.

Dane techniczne:

- koperta: 42×50 mm, stal 316L,
- zarówno bezel, tarcza, jak i wskazówki, wypełnione są najwyższej jakości masa świecąca,
- szkło szafirowe z jednostronną powłoką antyrefleksyjną,
- wodoszczelność 20 atmosfer,
- mechanizm automatyczny, rezerwa naciągu ok. 45h,
- pasek gumowy, szerokość 22 mm, klamra stalowa,
- pudełko drewniane,
- gwarancja 24 miesiące.

Zegarki powstały w limitowanej ilości 250 szt. każdy i nigdy nie powstanie ich więcej. Każdy zegarek ma wygrawerowany swój unikalny numer

Nie czekaj-licytuj!









Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
prezio
Podporucznik
Podporucznik



Dołączył: 03 Lut 2009
Posty: 9225
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 9:08, 14 Kwi 2014    Temat postu:

Brak informacji w temacie odbudowy Fiata nie oznacza,że prace zostały wstrzymane.
W obecnej chwili działania przy rekonstrukcji wyglądają następująco.
Została podpisana umowa z firmą 25bodywork w zakresie odbudowy nadwozia.Firma 25Bodywor...k zdemontowała fiata.Po demontażu,rama auta została wypiaskowana i zabezpieczona (jej stan wg kolegów jest bardzo dobry jak na 1935 rok)dzięki kontaktowi z Panem Sikorskim ( program: Było nie minęło) udało się dotrzeć do Pana Stanisława Popowicza, który jest wielkim pasjonatem Fiata 508 (posiada jego sportową wersję)a także wielkim fanem wyścigów zabytkowych aut. Pan Stanisław zgodził się pomoc Nam w zakresie prac przy mechanice Fiata. W ubiegłą sobotę doszło do spotkania członków Stowarzyszenia Historycznego im.10 Pułku Piechoty oraz Pana Stanisława.Do Pana Popowicza dostarczyliśmy mechanikę fiata (m.in. skrzynię biegów i silnik). Po pierwszych oględzinach jednoznacznie stwierdził ,że „serce” autka jeszcze długo będzie mu służyć. Odbiór mechaniki został ustalony na termin września 2014.










Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
prezio
Podporucznik
Podporucznik



Dołączył: 03 Lut 2009
Posty: 9225
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 23:54, 18 Sie 2014    Temat postu:

Działania nad fiatem trwają nieprzerwanie. Częściowo ich tempo uzależnione jest od środków jakimi dysponuje Stowarzyszenie.
Rekonstrukcja łazika na chwile obecną obejmuje:
-remont silnika oraz całości podwozia
-pozyskiwania brakujących-polskich elementów Fiata m.in; licznik, przełączniki oraz wiele innych detali .

W sobotę 16.08.2014 odbyła się wyprawa do Chlewisk (miejscowość pomiędzy Radomiem i Kielcami-oddział Muzeum Techniki i Przemysłu z Warszawy)
Za zgodą Pana Edwarda Malaka Dyrektora MTiP członkowie Stowarzyszenia oraz specjaliści uczestniczący w odbudowie Fiata dokonali pomiarów oraz
wykonali szablony niezbędne do odbudowy stelaża nadwozia Fiata.
Prace rozpoczęły się ok godz 8:00 a zakończyły o 16:00.
Stowarzyszenie reprezentowało 4 członków.Obecni byli także specjaliści w zakresie odbudowy auta.
Dzięki wizycie w Muzeum Tech.i Przemysłu udało się wykonać sporą część dokumentacji nadwozia Fiata oraz odtworzyć siatkę ,która posłuży jako element do odtworzenia drewnianego stelaża pojazdu.







Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
prezio
Podporucznik
Podporucznik



Dołączył: 03 Lut 2009
Posty: 9225
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 9:00, 23 Paź 2014    Temat postu:

Już niebawem do sprzedaży trafi cegiełka na odbudowę Fiata 508.Cegiełką będzie silikonowa opaska z treścią: (10PP-Łazik dla dziesiątki +miniaturka auta ) do któ...rej każdy wpłacający otrzyma certyfikat z numerem cegiełki oraz jej wartością 20zł. Pomysłodawcą cegiełki był Piotr Marciniak. Grafikiem ,który zaprojektował opaskę oraz certyfikat (cegiełki) był Krystian Cipiński.Opaski są wydane w trzech rozmiarach -dla dzieci 16cm, oraz dwa większe rozmiary 18cm i 22cm. W ramach cegiełki przeprowadzimy szeroko rozreklamowaną akcję. Obecnie finalizujemy pozwolenie na kwestę.Stowarzyszenie przygotowało specjalny numer subkontra do wpłat. Dziekujemy za dotychczasowe wsparcie wszystkim naszym sympatykom.


awers cegiełki
[link widoczny dla zalogowanych]
rewers cegiełki
[link widoczny dla zalogowanych]



opaska silikonowa będąca dodatkiem do cegiełki

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
prezio
Podporucznik
Podporucznik



Dołączył: 03 Lut 2009
Posty: 9225
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 19:34, 07 Lut 2015    Temat postu:

Stelaż Fiata 508 III Łazik gotowy!
W dniu dzisiejszym odebraliśmy jeden z ważniejszych elementów odbudowywanego samochodu Fiat 508 III Łazik. Tym elementem jest drewniany stelaż samochodu. Został zrobiony z jesionu jak org. stelaż Fiata. Przy analizie wyglądu i wymiarów bazowaliśmy na org. zachowanym w całości stelażu samochodu tego typu znajdującym się we Francji u prywatnego kolekcjonera oraz na częściowo zachowanym stelażu łazika znajdującym się w fiacie z muzeum techniki. Odbudowa tego elementu trwałą dosyć długo gdyż od jakości jego wykonania zależy wygląd nadwozia w przyszłości. Mimo iż stelaża spod blachy nie widać jako stowarzyszenie nie idziemy na skróty. Jeśli Fiat stelaż posiadał to takowy musi być i w naszym łaziku. Pragniemy podziękować Panu Arturowi Mądraczykowi za pomoc przy stelażu. Dalszą część nadwozia będzie odbudowywać łowicka firma 25BodyWork (specjalizuje się w autach zabytkowych).
Dziękujemy za zaufanie jakim nas obdarzacie.

Zapraszamy do włączenia się w akcję odbudowy samochodu Fiat 508 III Łazik. Czym jest cegiełka na odbudowę Fiata 508?
Cegiełką jest silikonowa opaska z motywem autka wyprodukowana specjalnie z tej okazji w 3 rozmiarach: dziecięca 16cm, damska 18cm, męska 22cm oraz kartka z numerem cegiełki i opisem projektu odbudowy samochodu.
Jak można wesprzeć projekt i zdobyć cegiełkę
Wystarczy przekazać dobrowolną darowiznę na nr konta
33 1240 3347 1111 0010 3450 1840
Stowarzyszenie Historyczne im:10 Pułku Piechoty
ul.Podrzeczna 30
99-400 Łowicz
następnie skontaktować się z Mariuszem pod nr 662-043-741 i umówić się na odbiór cegiełki (wysyłka czy osobisty odbiór).
Zapraszamy


[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
prezio
Podporucznik
Podporucznik



Dołączył: 03 Lut 2009
Posty: 9225
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 0:36, 30 Gru 2015    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Prac przy odbudowie Fiata 508 łazik ciąg dalszy..

Odbudowa Fiata 508 trwa nieprzerwanie mimo iż jest w tej sprawie cisza. Do chwili obecnej mamy zakończony proces renowacji silnika. Udało się odbudować drewniany stelaż Fiata a także pozyskać wiele org. częsci m.in. org licznik zakładów Romera we Lwowie, komplet felg, retro opony.
Wracając do jednostki napędowej naszego Fiata możemy się pochwalić jego renowacją na najwyższym poziomie. Za sprawą Pana Stanisława Popowicza przywrócony został dawny balask tego silnika. Mamy zapewnienie ,że na tym silniku można przejechać spokojnie 50000 km. Jakie prace zostały zakończone?

Na początku Pan Stanisław oczyszczyścił go z 70 letniej mieszaniny błota i oleju i zdemontował. Sam demontaż to blisko 20 godzin pracy.Pracę nad regeneracją silnika rozpoczął od szlifowanie gniazd i przylgni zaworów oraz weryfikacja i legalizacja rowków pierścieni. W dalszej kolejności nastąpiła wymiana pierścieni na nowe.Przy odbudowie wymieniono uszczelkę pod głowicę na nową oraz uszczelka do miski olejowej z korka, uszczelka do pokrywy rozrządu, uszczelki do kolektora ssącego i wydechowego a także uszczelki do gaźnika i 14 sztuk uszczelek miedzianych pod śruby głowicy. Dalsze prace to regulacja zaworów a także weryfikacja i polerowanie kolektora prądnicy i regulacja szczotek (udrożnienie ) w dalszej kolejności przegląd rozrusznika, szlifowanie kolektora, weryfikacja szczotek i poprawa kształtu. Blok silnika został pomalowany na szaro. Dlaczego? To podaje nam instrukcja o malowaniu materiału pancernego i samochodów oraz numerów rejestracyjnych i znaków szczególnych MS Wojsk (Warszawa 1938) str 7.
Bloki cylindrów silników benzynowych powinny być zagruntowane farbą gruntową koloru szarego.
Bloki cylindrów silników diesla powinny być zagruntowane farbą gruntową piecową koloru czarnego.
Ciąg dalszy prac to naprawa i przegląd aparatu zapłonowego a także regeneracja gniazd pod świece zapłonowe, wentylatora i naprawa / uruchomienie naciągu koła pasowego prądnicy, weryfikacja przekładni skrzyni biegów / łożyska, synchronizatory / wymiana uszczelniacza / simeringu/ od strony hamulca ręcznego, regulacja i oczyszczenie hamulca ręcznego.To co powyżej podaliśmy to tylko część prac by jednostce napędowej. Dochodzi jeszcze remont zawieszenia Fiata.
Na tym etapie pragniemy podziękować Panu Stanisławowi Popowiczowi za pracę jaką włożył w regenerację „serducha fiata”.
Dziękujemy za okazywane wsparcie
Poniżej publikujemy nr konta do wpłat dobrowolnych darowizn na rzecz odbudowy Fiata 508 Łazika.
33 1240 3347 1111 0010 3450 1840
Stowarzyszenie Historyczne im:10 Pułku Piechoty
ul.Podrzeczna 30
99-400 Łowicz
Każda nawet najmniejsza kwota to wielkie wsparcie w naszym działaniu.
Dziękujemy za zaufanie jakim nas Państwo obdarzają.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
prezio
Podporucznik
Podporucznik



Dołączył: 03 Lut 2009
Posty: 9225
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 22:57, 03 Mar 2016    Temat postu:

Emblemat Polski Fiat-mała rzecz a cieszy..

Prace przy Fiacie trwają. Z wielką pomocą dziesiątce przyszli Panowie Stanisław Popowicz(dokonał regeneracji silnika Fiata) , Krzysztof Sikorski (niesie pomoc w zakresie konsultacji merytorycznych naszego Fiata) oraz łowicka firma 25 Bodywork (Pana Marcina Gajdy). Okazało się ,że nie tylko w Polsce mamy fanów. Wiernym „sympatykiem” dziesiątki stał się Pan Lionel (z Francji). To on sprzedał dziesiątakom Fiata ze swoich zbiorów i w ostatnim czasie przesłał bezpłatnie org. znaczek na przód atrapy chłodnicy. Logo Polski Fiat zamontowane było we francuskiej wersji Fiata. Emblemat posiada sporo org. powłoki lakierniczej. Darczyńca logotypu poprosił by znaczek zdobił odbudowaną wersję Fiata. Dziękujemy Panu Lionelowi za bardzo cenny dar gdyż większość logotypów zachowanych do dzisiejszych czasów to kiepskie stany, bez słupków do montażu i co ważnego kupienia za spore pieniądze.
Poniżej krótka informacja o pracach przy Fiacie.
Odbudowywane auto ma: wypiaskowaną ramę, silnik po generalnym remoncie, przygotowany komplet (6szt) org felg Polskiego Fiata 508,odbudowany drewniany stelaż , zakupione org: licznik zakładów Romera we Lwowie oraz tylne światło STOP, gałka drążka zmiany biegów, nakrętki PZINŻ. Zakupiony komplet nowych opon retro z dętkami .Poszukujemy świateł przedwojennej firmy Marciniak.
Obecnie trwają prace nad podłogą oraz nadwoziem Fiata, ich koordynatorem jest Pan Marcin Gajda(25 Bodywork z Łowicza). Specjalistą od dalszych działań przy: skrzyni biegów i reszcie mechaniki jest Pan Stanisław Popowicz.
Wszystkim dziękujemy za wkład w powstanie tego autka.
Poniżej publikujemy nr konta do wpłat dobrowolnych darowizn na rzecz odbudowy Fiata 508 Łazika.
33 1240 3347 1111 0010 3450 1840
Stowarzyszenie Historyczne im:10 Pułku Piechoty
ul. Podrzeczna 30
99-400 Łowicz
Każda nawet najmniejsza kwota to wielkie wsparcie w naszym działaniu.
Składamy podziękowania za zaufanie jakim nas Państwo obdarzają.

[link widoczny dla zalogowanych]

Org emblemat z przedwojennego Fiata 508 rodzimej produkcji-dar Pana Lionela

[link widoczny dla zalogowanych]

Dziesiątacy w towarzystwie Pana Lionela


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez prezio dnia Pią 12:08, 04 Mar 2016, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
prezio
Podporucznik
Podporucznik



Dołączył: 03 Lut 2009
Posty: 9225
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 12:13, 03 Maj 2016    Temat postu:

Prac nad odbudową Fiata 508 Łazika ciąg dalszy..
Działania zmierzające do odbudowy Fiata trwają nieprzerwanie … na wielu odcinkach. Renowacja silnika, podwozia to wielka praca Pana Stanisława Popowicza (wielkiego pasjonata i znawcy w zakresie polskich fiatów 508). Wielki problem powstał w zakresie instalacji elektrycznej , którą zrobić od postaw co wygeneruje koszty i dużą ilość pracy. Pan Stanisław stwierdził jednoznacznie ,że problemy dopiero się zaczęły gdyż trzeba wyszukać właściwej stacyjki oraz wymienić wszystko na „polską modłę”.
Nadwozie to praca Marcina Gajdy z 25 Bodywork. Łowiccy spece od zabytkowych aut odtwarzanie blach rozpoczęli od podłogi.

[link widoczny dla zalogowanych]


Odbudowa posuwa się powoli bo i nie ma dokumentów a także prace nad fiatem dziesiątaków nie są jedynymi jakie wykonuje Pan Marcin w swojej firmie jednak jak jak nam przyznał prace nad tak wspaniałym samochodem jakim jest Fiat 508 Łazik traktuje priorytetowo.
Trzeba wspomnieć przy tej okazji o osobie stolarza Pana Artura Mądraczyka (od niedawna członka wspierającego w dziesiątce) . Pomógł wykonać „kopyto” pod tył Fiata.

[link widoczny dla zalogowanych]

Bez niego i jego wielkiego talentu w zakresie obróbki drewna nie udało by się wykonać tego ważnego elementu. Siatka jaką pierwotnie wykonano do odtworzenia kufra nie nadawała się do niczego.

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Wielką pomoc dla działań w zakresie odbudowy Fiata zaoferował pasjonat tej marki Pan Krzysztof Sikorski. O wspólnych działaniach Pana Krzysztofa i dziesiątaków napiszemy po finalnym ukończeniu prac nad elementem ramki szyby łazika.
Jak to mówią im głębiej w las tym ciemniej…Fiat 508 Łazik ,który miał być skopiowaną wersją cywilnej wersji okazał się być inną konstrukcją:
-rama inna, podszybie inne, zmodyfikowana podłoga … ale dziesiątka się tym nie przejmuje. Kopię sztandaru 10PP odtwarzaliśmy 4 lata …i czas w tym przypadku nie osłabił naszego zapału ..mamy nadzieję ,że w przypadku Fiata też tak będzie.
O kolejnych postępach w Fiacie będziemy informować.
Zachęcamy do wsparcia projektu odbudowy tego zabytkowego auta

Poniżej publikujemy nr konta do wpłat dobrowolnych darowizn na rzecz odbudowy Fiata 508 Łazika.
33 1240 3347 1111 0010 3450 1840
Stowarzyszenie Historyczne im:10 Pułku Piechoty
ul. Podrzeczna 30
99-400 Łowicz
Tytuł przelewu: Dobrowolna darowizna na rzecz odbudowy Fiata 508
Każda nawet najmniejsza kwota to wielkie wsparcie w naszym działaniu.
Składamy podziękowania za zaufanie jakim nas Państwo obdarzają.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.sh10pp.fora.pl Strona Główna -> Nasze działania Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin